dijous, 10 d’abril del 2014

Presentació del llibre «El que jo no sabia»

El passat dia 8 es va presentar al Club de Tennis Barcino el llibre El que jo no sabia de Maria Rosa Godes, editat per l'editorial Aurifany
Àlex Susanna, Maria Rosa Godes i Ferran Vila.
La presentació va comptar amb la participació de Ferran Vila, editor d'Aurifany; Maria Rosa Godes, autora del llibre; i l'escriptor i director de l'Institut Ramon Llull, Àlex Susanna.

L'editor Ferran Vila va reivindicar el llibre en paper i va destacar l'aposta de l'editorial per aquest format.Auriany és una editorial en què la memòria hi té una importància cabdal. El propi nom de l'editorial és la forma del català antic per designar 'elefant': tota una declaració de principis.  

 El que jo no sabia

Per altra banda, també va destacar la fotografia de la coberta del llibre. Es tracta de la fotografia «abelles i margarides» (1930) d'Emili Godes, fotògraf dels anys 30, pare de l'autora del llibre.

El director de l'Institut Ramon Llull, Àlex Susanna, va expressar la dificultat a l'hora d'explicar un llibre de contes, que és tant o més difícil com explicar un poema. En aquests formats sempre hi ha un "duel" entre la intensitat i l'extensió.  La memòria involuntària està present en la majoria dels contes: a partir d'una experiència o objecte quotidià es desencadena el relat. Els contes d'El que jo no sabia són, en paraules d'Àlex Susanna, 'càpsules de vida'.

Fitxa tècnica:
El que jo no sabia
Maria Rosa Godes
Editorial Aurifany
139 pàgines, 14.96€

Més informació:
http://www.grupdelllibre.cat/ficcio-el-que-jo-no-sabia-p-6656.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada